Monday, July 8, 2013

Eco-Hike 2013-Gunung Stong

Bismillahirrahmanirrahim

Ahhuhhhh
sepatutnya nak update ecohike ni before pergi kpo 
tapi apa nak buat
kurang rajin -.-

EH ni dari 24-27/6
saat dimana semua orang angkut barang turun ke tingkat bawah 
aku sorang je yang menongkah arus angkut barang naik bilik balik
seksa tahu!

so 23/6 tu ada briefing and bahagi group
24/6 siang aku berkejar naik turun bawah utk selesaikan masalah kunci peserta EH n MTM utk kpo
24/6 malam kitorang bertolak
25/6 pagi smpi n around 11 kitorang dah start mendaki utk ke kem Baha
sampai kem Baha setup khemah masak semua la 
26/6 diorang naik ke puncak Gunung Stong
kenapa "diorang"?
sbb saya tak naik
kenapa saya tak naik?
adelah masalahnya disitu
tapi walaupun tak naik aku banyak belajar ilmu hutan dari kak yana hehe
ni kira macam kem asas jugak la utk aku sebab sem depan inshaAllah aku pegang rekreasi so kena la tahu serba serbi 
belajar sukat nasi,masak guna mass tin n solid fuel,masak bihun goreng atas kayu api
perghhhh dah rase macam org zaman batu pun ade
aktiviti malam pertama ice breaking depan unggun api
malam kedua pulak masak memasak dalam gelap+main kad
27/6 turun then balik upm
regain energy 4 hari kat rumah pastu kena balik utk KPO pula

ye aku tahu memang bosan dengar aku berleter
mai aku letak gambo ye
gambo2 ni semua dari camera shaher la ea*tepuk sikit utk dia*



morning!

aku takde dalam gambar ni so aku rase time ni aku masih membuta dlm khemah

ye ni group saya*minus kaksu n abg sham yg dtg melawat*

yeayyyy nak balik!





konklusinya,banyak yang saya belajar terutama dari abg zami,kak yana,ajoy dan kaksu
toce toce
lain program kita jumpa lagi :')

ape program sem depan utk REX?
jeng jeng tungguuuuuuuu~~~










No comments: